Neklausk manęs paslapčių, ir aš tau nesakysiu melo

Kiekviena firma, didelė ar maža, miega ir sapnuoja pasaulį, kuriame ji pilnai gali kontroliuoti savo darbuotojus, kaip resursus, kuriuos reikia "apjungti bendrai veiklai kompanijos labui".    Toli praeityje liko laikai, kai viskas atrodė paprasta lyg piniginiai-prekiniai mainai: aš tau pinigus, tu man atliktą darbą, štai užduotis, kurios įvykdymo aš iš tavęs laukiu. Ne, dabar to nepakanka. Įmonė siekia turėti darbuotojus su tinkamais psichologiniais portretais, ir jei kartais juos reikia paretušuoti, reguliarus smegenų plovimas yra normali praktika.
Tai net ne vieša paslaptis – jūs rasite to pavyzdžių mokomojoje verslo administravimo literatūroje ir personalo vystymo seminaruose. Tik įsiklausykit į temų pavadinimus:
 "NLP Praktikas: Vidinis redagavimas. Kaip motivuoti save ir kitus tikslo pasiekimui".
Atrankos, reikalaujančios psichologinio portreto atskleidimo, yra anokia naujiena taip pat. Įmonė žino, kad atleisti netinkamą darbuotoją yra nelengva, todėl pradžioje reikėtų bent jau pabandyti jį išbandyti kitomis priemonėmis. Testų pildymas yra tik dar vienas lankas, per kurį turi peršokti kandidatas savo kelyje į norimą vietą.
Bet štai jums blogos žinios, brangūs vadovai (ir personalo vadovai taip pat). Patyręs vaikščiotojas per konkursus atmintinai žino: a) tipinį psichologinį portretą, kurio tikisi 80 procentų įmonių, b) kaip sumanipuliuoti testais, kurie buvo skirti išsiaiškinti jo asmenines, taigi, privačias savybes, ir c) kaip priversti jus patikėti. Kitais žodžiais, "ask me no secrets, and I’ll tell you no lies". Pats esu dalyvavęs ne viename tokiame teste, ir vienintelė priežastis, kodėl nenaudoju tokių metodų, – nematau tame ilgalaikės strateginės vertės. Norėčiau, kad mane vertintų tokį, koks esu. Bet jei desperatiškai norėčiau kurio nors darbo – kas žino?
Šia linkme labai rekomenduoju prancūzų sociologės Stephane Haefliger straipsnį Le Monde, jis nėra labai naujas, bet rekomenduoju kaip pagrindą diskusijai. Dar – neblogas straipsnis "Times", kur pasakojama, kur ir kada psichometriniai testai veikia ar neveikia.
O papildomai – galimybė "pažaisti" su vienu iš populiariausių psichometrini testu – MBTI (Myers-Briggs Type Indicator). Kokio profilio reikia jūsų darbdaviui , aišku – galite atspėti ir patys.
 
Reklama
Įrašas paskelbtas temoje Organizacijos. Išsisaugokite pastovią nuorodą.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Keisti )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.